Lancia Delta Integrale
hofi 2006.10.13. 19:16
Eredetileg speciálisan raliversenyekre szánták ezt az autót.Elöször 1987-ben mutatták be Delta HF Turbo 4x4 néven,de néhány hónapon belül átkeresztelték Integraléra.Tágabb boltozatú sárhányókat kapott a vastagabb keréktárcsák miatt,de megmaradt a 4 ajtós kivitel,és sikerült megtartani az autó praktikusságát is.Az országúti változat a raliautót ,,visszahangozta"állandó négykerék-meghajtásával,központi differenciálművével,viszko-tentengelykapcsolójával.Ehhez járultak még a Torsen-féle,félig önzáró differenciáltengelyek is.Elöl és hátul egyaránt MacPherson-féle merevítőkkel és keresztstabilizátorokkal szerelt felfüggesztést alkalmaztak.Az autóba a Thema szedán 2 literes,négyhengeres motorjának továbbfejlesztett változata került,öntöttvas blokkal és ötvözetből készült hengerfejjel.Alapváltozatban többpontos üzemanyag-befecskendezőt és turbót is tartalmazott,s 1989-től már 16 szelepes volt.Az irányíthatóság,a menettulajdonságok és a teljesítmény kombinációját tekintve csupán néhány autó tudott az Integrálé fölé kerekedni.
Csúcssebesség: 219 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra:5,8 mp
Motortípus: négyhengeres soros
Motortérfogat: 1997 ccm
Sebességváltó: 5 fokozatú kézi
Legnagyobb teljesítmény:157 kW (210 LE)5750-es fordulatszámnál
Legnagyobb nyomaték:307 Nm 2500-as fordulatszámnál
Tömeg: 1342 kg
Fogyasztás: 12,8 l
|