Mitsubishi Lancer Evo 5
hofi 2006.08.03. 15:50
Egy raliautó az utcára-így lellemezhető a Mitsubishi Lancer Evo 5-ös modell.Valóban nagyon könnyen,nagyon gyorsan vezethető cross-country autó volt,ami dacolt a mindenfajta időjárással.Állando négykerék-meghajtás,némileg a hátsók javára eltérítve,és egy aktív,oldalirányú lengést,illetve csúszást megakadályozó rendszer jellemezte.A sebességet könnyen lehetett kezelni a 305 mm-es léghűtéses tárcsafékekkel.A 16 szelepes,2 literes,négyhengeres motor a korábbi Evo modellek fejlesztése volt,és ellentétesen forgó kiegyensúlyozó nyomatékátvivő tengelyeket is beépítettek,hogy a motort egyenletesen tartsák egészen a 6500 percenkénti fordulatig.A turbó erős közbenső hűtőjét az elülső hűtőrácsba építették be,hogy így biztosítsák a sűrítettlevegő-ellátást.A motor rettenetesen nagy kimenő teljesítmény és forgatónyomatékot produkált.Az autó elég jó volt arra,hogy Tommy Makinent három alkalommal tegye ralivilágbajnokká.
Csúcssebesség: 235 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra:4,8 mp
Motortípus: négyhengeres soros
Motortérfogat: 1997 ccm
Sebességváltó: 5 fokozatú kézi
Legnagyobb teljesítmény:206 kW (276 LE) 6500-as fordulatszámnál
Legnagyobb nyomaték:371 Nm 3000-es fordulatszámnál
Tömeg: 1436 kg
Fogyasztás: 10,9 l
|