Dodge Viper GTS
hofi 2006.08.03. 13:12
A Chrysler első koncepcióautóként megtervezett Vipere 1989-ben,a Detroiti Autószalonon nagyon jó fogadtatásban részesült.Két évvel később a sorozatgyártott Viper RT/10 már az Indy 500-ban versenyzett,1992-re ténylegesen is a piacra került,a vásárlók pedig sorban álltak érte.Egy esztendővel később a Chrysler bemutatta a Viper kupé tipusú koncepcióautóját,melyet a potenciális vevők ismét a szívükbe zártak.Az első GTS kupé 1996-ban jelent meg az utakon,és megpróbálta jóvátenni a roadsterek korábbi hiányosságait.Először is a modellnek volt tetőrésze,és a karosszéria minden egyes egységét újratervezték.Lényegében újnak számított a motor is,a teljesítmény tovább nőtt,de ezt a tömeg mintegy 18 kg-os csökkentésével párosították,ami az összetett anyagból készült karosszéria és a teljesen alumínium felfüggesztésekre volt visszavezethető.A tervezők a gyakorlati használatra is külön figyelmet fordítottak,ezen igyekezetük a hátsó ablaknyílásban és a tágas csomagtartóban ragadható meg.Az elképesztő forgatónyomatékot a hátsókerék-hajtás segítségével a méretes,335/35x17-es radiálgumik szenvedték meg az útfelületen.
Csúcssebesség: 286 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra:4,8 mp
Motortípus: V10
Motortérfogat: 7996 ccm
Sebességváltó: 6 fokozatú kézi
Legnagyobb teljesítmény:336 kW (450 LE) 5200-as fordulatszámnál
Legnagyobb nyomaték:663 Nm 3700-as fordulatszámnál
Tömeg: 1538 kg
Fogyasztás: 11,8 l
|