Nissan Skyline GT-R
hofi 2006.07.13. 14:09
A Skyline név eredete 1955-re nyúlik vissza,de igazából addig nem létezett ilyan nevű autó,amig 1989-ben meg nem jelent az első GT(akkorra már a 8. generációs modell),amit ilyen néven jelentettek be.1994-re az autóból kifejlesztettek egy országuti versenyautót,amit nagyon sok high-tech berendezéssel láttak el.Super H1CAS tipusú négykerék-kormányzást kapott,ami érzékelte a kormánykerékre ható beavatkozás mértékét,a kanyarodás szögét,az autó sebességét,az oldalirányú kilengés mértékét.A négykerék-meghajtású rendszert számítógép vezérelte az optimális keréktapadás elérése céljából.Valamennyi keréknél érzékelők és többlapos tengelykapcsoló felügyeltek arra,hogy ne fordulhasson elő kerékkipörgés.A fékek 325 és 299 mm-es hűtött tárcsákból álltak,valamennyi ABS-támogatást is kapott.A motor ugyancsak high-tech kivitelű,hengerenként folytószeleppel és kettős turbóval.Sokkal nagyobb kimenő teljesítményre volt képes,mint ami a reklámadatokban megjelent.Évekig tartotta a szériaautók nürburgrinngi pálya rekordját,ahol nyolc perc alatt tette meg a 22 km hosszú utat.
Csúcssebesség: 248 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra:5,7 mp
Motortípus: 6 hengeres soros
Motortérfogat: 2568 ccm
Sebességváltó: 5 fokozatú kézi
Legnagyobb teljesítmény:207 kW(277 LE)6800-as fordulatszámnál
Legnagyobb nyomaték:367 Nm 4400-as fordulatszámnál
Tömeg: 1604 kg
Fogyasztás: 17,9 l
|